ПРЕДМЕТНА ПРОГРАМА ОД ИНТЕГРИРАНИ СТУДИИ ЗА МАГИСТРИ ПО ФАРМАЦИЈА
|
|||||||||||||||
1. | Наслов на наставниот предмет
|
АНАТОМИЈА И ФИЗИОЛОГИЈА
|
|||||||||||||
2. | Код
|
ФФДП32 | |||||||||||||
3. | Студиска програма
|
Итегрирани студии за магистри по фармација | |||||||||||||
4. | Организатор на студиската програма (единица, односно институт, катедра, оддел)
|
Фармацевтски факултет, УКИМ, Скопје, | |||||||||||||
5. | Степен (прв, втор, трет циклус)
|
Интегрирани студии од прв+втор циклус | |||||||||||||
6. | Академска година / семестар
|
2 година, 4 семестар | 7. | Број на ЕКТС кредити | 10 | ||||||||||
8. | Наставник (насатавници)
|
Проф. д-р Сунчица Петровска Проф. д-р Јулија Живадиновиќ – Богдановска
(во наставата по потреба учествуваат други наставници од институтите за Анатомија и за Физиологија)
(Медицински факултет, УКИМ)
|
|||||||||||||
9. | Предуслов за запишување на предметот
|
Нема | |||||||||||||
10. | Цели на предметната програма (компетиции)
Цел на предметот е да ги запознае студентите со анатомската градба и морфолошката организација на човечкото тело, деловите на телото, регии и органски системи. Покрај во анатомијата, студентите се воведуваат во фунцкионирањето на клетките, органите и системите во човечкото тело како и во интеракциите кои обезбедуваат негово соодветно функционирање како целосна единица. Очекувани резултати: По завршување на курсот од студентите се очекува: · да покажат теоретски и практични знаења за анатомијата на човекот · да покажат теоретски познавања за функционалната организација на човечкото тело и контролата во него · да дискутираат и да го објаснат функционирањето на одделни системи и нивните контролни механизми · да можат да изведат општ тест од физиолошки параметри
|
||||||||||||||
11. | Содржина на предметната програма:
Општа анатомија на човековото тело. Анатомија на функционалните системи: респираторeн, кардиоваскуларeн, дигестивен, ендокрин, уринарен, генитален, локомоторен, периферен и централен нервен систем и сетилни органи. Основна топографска поделба на човековото тело. Основи на физиологијата на човекот. Физиологија на клетката. Мускул. Физиологија на нервниот систем. Моторни системи. Свест и однесување. Ендокринологија и репродукција. Крвни клетки. Дигестивен систем. Метаболизам. Физиологија на црн дроб, кожа и терморегулација. Телесни течности. Физиолошка анатомија на бубрегот и мочните канали.
|
||||||||||||||
12. | Методи на учење | Анатомија: предавања и вежби од по 45 мин.
Физиологија: предавања, вежби и семинарски. |
|||||||||||||
13. | Вкупен расположлив фонд на време | 300 ч | |||||||||||||
14. | Распределба на расположливото време | Контакт часови (предавања), 9 + 30 ч
Подготовка за контакт часови, 9 + 60 ч Вежби 15 + 40 ч Подготовка за вежби 7 + 20 ч Самостојни задачи (семинарски), 0 + 5 ч Подготиовка за семинарските задачи, 0 + 15 ч Вкупно, 40 + 170 ч Домашно учење (Оценување) 20 + 70 ч Се вкупно, 300 ч |
|||||||||||||
15. | Форми на наставни активности | 15.1. | Предавања-теоретска настава | 39 часови | |||||||||||
15.2. | Вежби (лабораториски, аудиториски), семинари, тимска работа | 45 часови | |||||||||||||
16. | Други форми на наставни активности | 16.1. | Проектни задачи | / | |||||||||||
16.2. | Самостојни задачи | 20 часови | |||||||||||||
16.3. | Домашно учење | 90 часови | |||||||||||||
17. | Начин на оценување | Писмени тестови + усмен испит | |||||||||||||
17.1. | Тестови | бодови | |||||||||||||
17.2. | Семинарска работа/проект (презентација/ писмена и усна) | бодови | |||||||||||||
17.3. | Активност и учество во наставата (теоретска и практична) | бодови | |||||||||||||
18. | Критериуми за оценување (бодови/оценка) | до 71 бода | 5 (пет) (F) | ||||||||||||
од 71 до 76 бода | 6 (шест) (Е) | ||||||||||||||
од 77 до 82 бода | 7 (седум) (D) | ||||||||||||||
од 83 до 88 бода | 8 (осум) (C) | ||||||||||||||
од 89 до 94 бода | 9 (девет) (B) | ||||||||||||||
од 95 до 100 бода | 10 (десет) (А) | ||||||||||||||
19. | Услови за потпис и полагање на завршен испит | Минимум бодови од предвидените активности
|
|||||||||||||
20. | Јазик на кој се изведува наставата | македонски | |||||||||||||
21. | Метод на следење на квалитетот на наставата | отворена дискусија и анонимна анкета што ќе се спроведува по реализација на предметот. | |||||||||||||
22. | Литература | ||||||||||||||
22.1. | Задолжителна литература | ||||||||||||||
Ред.
број |
Автор/и | Наслов | Издавач | Година | |||||||||||
1 | Лазарова Д, Зафирова Б, Јурковиќ Д, Чадиковска Е, Бојаџиева Стојаноска Б, Додевски А, Трпковска Б. | Анатомија на човекот | Скопје: УКИМ, Медицински факултет | 2016 | |||||||||||
2 | Божиновска Л., Малеска-Ивановска В., Антевска В. | Физиологија – наставно помагало. | Катедра за физиологија, Медициснки факултет, | 2002
|
|||||||||||
3 | |||||||||||||||
22.1. | Дополнителна литература | ||||||||||||||
Ред.
број |
Автор/и | Наслов | Издавач | Година | |||||||||||
1 | Gayton AC, Hall JE. | Textbook of medicinal physiology, 11th Ed. | Elsevier | 2006 | |||||||||||
2 | Анатомски атлас | ||||||||||||||
3 | |||||||||||||||