1. | Наслов на наставниот предмет | АНАТОМИЈА СО ХИСТОЛОГИЈА | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
2. | Код | СФ-116 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
3. | Студиска програма | Тригодишни стручни студии за дипломиран физиотерапевт | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
4. | Организатор на студиската програма (единица, односно институт, катедра, оддел) | УКИМ – Медицински факултет
Катедра за анатомија, Катедра за хистологија |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
5. | Степен на образование (прв односно втор циклус) | Интегриран циклус | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
6.
|
Академска година/семестар
|
Прва/I | 7. | Број на ЕКТС кредити | 4 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
8. | Наставник | Раководител на катедрата за анатомија
проф. д-р Ј. Живадиновиќ*, Катедра за хистологија проф. д-р Грацилија Кировска *наставата ја изведуваат сите членови на катедрата |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
9. | Предуслови за запишување на предметот | нема | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
10. | Цели на предметната програма:
· Запознавање на анатомијата како природна, морфолошка наука и нејзиното значење во медицината. · Осознавање на основната макроскопска градба на човечкото тело · Изучување на анатомија на локомоторен и периферен нервен систем · Изучување на анатомија на останатите функционални системи · Осознавање на микроскопската градба на човечките органи и ткива · Изучување на топографија на екстремитети · Изучување на топографијата на граден кош, стомак и карлица · Употреба на стручна терминологија |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
11. | Содржина на предметната програма:
Теоретска настава:
Анатомија (40 часа) · Вовед во анатомијата, анатомска номенклатура · Анатомија на локомоторен систем: – коски, зглобови и мускули на горен и долен екстремитет, труп и глава · Анатомија на периферен нервен систем: · Анатомија на останатите функционални системи: – респираторен систем – кардиоваскуларен систем – дигестивен систем – урогенитален систем – централен нервен систем · Жлезди со внатрешно лачење · Сетилни органи
Хистологија (10 часа) · Структурни карактеристики на еукариотските клетки · Структурни карактеристики на ткивата · Хистолошка грдба на одредени органски системи (кардиоваскуларен, респираторен,уринарен, дигестивен и имунолошки систем)
Практична настава:
Анатомија (10 часа) · Вежбање на коски, зглобови и мускули на горен, долен екстремитет, труп и глава · Топографска анатомија на екстремитети · Топографска анатомија на граден кош, стомак и карлица Хистологија (5 часа) · Опсервација на хистолошки препарати на ткива и органи со користење на слајдови и/или микроскоп |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
12. | Методи на учење: Интерактивни предавања, вежби, семинари | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
13. | Вкупен расположив фонд на време | 120 часови | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
14. | Распределба на распложивото време | 65 часови предавања и вежби
55 часови домашно учење |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
15. | Форми на наставните активности | 15.1. | Предавања-теоретска настава | 50 часови | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
15.2. | Вежби,
Семинари |
15 часови | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
16. | Други форми на активности | 16.1. | Пракса | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
16.2. | Самостојни задачи | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
16.3. | Домашно учење | 55 часови | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
17. | Начин на оценување бодови | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
17.1 | Континуирани проверки | мин.-макс.
Континуирани проверки (колоквиуми) – 2 писмени: 1. Анатомија: локомоторен и периферен нервен систем бодови 18 – 30 2.Хистологија: хистолошка градба на клетка, ткива и органи бодови 12 – 20
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
17.2 | Завршен испит | Анатомија:
мин.-макс. *Писмен дел бодови 18 – 30 **Практичен дел бодови 6 – 10
*Писмениот дел од завршниот испит го опфаќа материјалот од респираторен, кардиоваскуларен, дигестивен, урогенитален, централен нервен систем, жлезди со внатрешно лачење и сетилни органи. **Практичниот дел од завршниот испит опфаќа: – препознавање и опис на анатомските елементи во состав на локомоторниот и периферниот нервен систем на изолирани коски и зглобови и на кадавери; – препознавање и опис на органи и анатомски елементи во состав на респираторниот, кардиоваскуларниот, дигестивниот и урогениталниот систем на фиксирани препарати и кадавери.
Студентот е должен да освои минимум од предвидените бодови за секој дел одзавршниот испит, посебно, за да можат да му бидат впишани бодовите за завршниот испит. Во спротивно,завршниот испитсе смета за неположен.
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
17.3 | Семинарска работа/проект (презентација: усмена) | Анатомија
мин.-макс. бодови 1 – 2 |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
17.4 | Активно учество | мин.-макс.
Теоретска настава бодови 1 – 2 Практична настава бодови 4 – 6 |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
18. | Критериуми за оценување (бодови/оценка)
|
до 59 бода | 5 (пет) F | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
од 60 до 68 бода | 6 (шест) E | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
од 69 до 76 бода | 7 (седум) D | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
од 77 до 84 бода | 8 (осум) C | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
од 85 до 92 бода | 9 (девет) B | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
од 93 до 100 бода | 10 (десет) A | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
19. | Услов за потпис и полагање на завршен испит | За да добие потпис, студентот треба да освои минимум бодови од посета на теоретска и практична настава, како и изработка на семинарска работа
За да пристапи на завршен испит , студентот треба да ги положи континуираните проверки. Доколку проверките не се положена во предвидената колоквиумска недела, студентот пристапува кон комплетен завршен испит кој претставува комбинација од тест од неположените проверки и завршен испит.
Оценката за предметот се формира според табелата на оценки, а врз основа на збирот на бодовите од сите активности, континуираните проверки и завршниот испит.
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
20. | Јазик на кој се изведува наставата | Македонски | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
21. | Метод на следење на квалитетот на наставата | Студентска анонимна евалуација за предметот, наставниците и соработниците кои учествуваат во изведувањето на наставата. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
22. | Литература | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
22.1. | Задолжителна литература | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
1. | Живадиновиќ Ј, Папазова М, Матвеева Н, Зафирова Б, Чадиковска Е, Бојаџиева Б, Додевски А, Трпковска Б. Анатомија за студентите од Тригодишните стручни студии за дипломиран физиотерапевт.Универзитет „Св. Кирил и Методиј”, Медицински факултет, Скопје, 2019.
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
2. | Кироска Г. Хистологија – скрипта за студентите на ТСС, Скопје 2009 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
22.2. | Дополнителна литература | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
1. | Анатомски атлас | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
2. | Папазова М, Лазарова Д, Живадиновиќ Ј. Периферен нервен систем – клиничка анатомија. Скопје: МАРИВ-С; 2009. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
3. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
4. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
5. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
ПРЕГЛЕД НА ПРЕДМЕТОТ АНАТОМИЈА СО ХИСТОЛОГИЈА (ДЕЛОТ ОД АНАТОМИЈА)
Кредити | 4 | |
Теоретска настава | 40 часа | Анатомија на локомоторен и периферен нервен систем.
Анатомија на респираторен, кардиоваскуларен, дигестивен, урогенитален и централен нервен систем. Жлезди со внатрешно лачење. Сетилни органи |
Практична настава | 10 часа | Вежбање на коски, зглобови и мускули на горен, долен екстремитет, труп и глава. Топографска анатомија на екстремитети , граден кош, стомак и карлица |
Наставници | ||
Асистенти | ||
Одговорен наставник | проф. д-р Јулија Живадиновиќ |
Бодирање на активностите на студентот:
Вид на активност | Бодови | Критериуми за формирање на завршна оценка | ||||
Анатомија | Хистологија | |||||
Теоретска настава | 0.5-1 | 0.5-1 | Бодови | Оценка | ||
Практична настава | 2.5-4 | 1.5-2 | до 59 | 5 (F) | ||
Семинарска работа | 1-2 | 60-68 | 6 (E) | |||
Континуирана проверка (колоквиум) 1 – писмена | 18-30 | 12-20 | 69-76 | 7 (D) | ||
Завршен испит | Завршен тест | 18-30 | 77-84 | 8 (C) | ||
Практичен испит | 6-10 | 85-92 | 9 (B) | |||
Вкупно | 46-77 | 14-23 | ||||
Вкупно: | 60 – 100 |
Условувачки критериуми за проверка на знаење:
- За да добие потпис студентот треба да освои минимум бодови од:
– теоретска настава со редовно присуство и пополнување на практикумот
– практична настава со колоквирање на секоја вежба
– да изработи семинарска работа во писмена форма на зададена тема.
- За да пристапи кон завршен испит студентот треба да има потпис од предметот и положена континуирана проверка.
- Студентот е должен да освои минимум од предвидените бодови за секој дел од завршниот испит, посебно. Во спротивно, завршниот испит се смета за неположен.
- Ако студентот не ја положил континуираната проверка, пристапува кон комплетен завршен испит кој претставува комбинација на тест од неположенита континуирана проверка и завршен испит.
Распоред и содржина на континуираната проверка, завршниот испит и семинарската работа:
ДАТА | МЕСТО | СОДРЖИНА | |||
*Колоквиум | 26.11.2018 | АМФ.1 | Локомоторен и периферен нервен систем | ||
Завршен испит | *Завршен тест | Термин одреден од деканат | АМФ.1 | Респираторен, кардиоваскуларен, дигестивен, урогенитален и централен нервен систем, жлезди со внатрешно лачење и сетилни органи | |
Практичен испит | 2-3 дена после завршниот тест | Институт | Препознавање и опис на:
– анатомските елементи на локомоторен и периферен нервен систем и – органи и анатомски елементи во состав на респираторниот, кардиоваскуларниот, дигестивниот и урогениталниот систем |
||
Семинарска работа | На зададена тема
|
Теми од функционалните системи | |||
- *За бројот и видот на прашањата од колоквиумот и завршниот тест, студентот ќе биде навреме информиран!
- Литературата и учебните помагала се објавени на www.medf.ukim.edu.mk
- Програмата за практична и теоретска настава е објавена на огласната табла на Институтот
- Студентот може да изнајмува коски и да вежба во остеолошките сали на Институтот во работно време
- На студентот овозможени му се консултации кај сите членови на Катедрата или на mail адреса од раководителот на Катедрата: zivadinovik@yahoo.com
ПРЕГЛЕД НА ПРЕДМЕТОТ АНАТОМИЈА СО ХИСТОЛОГИЈА
(ДЕЛОТ ОД АНАТОМИЈА) ЗА ВОНРЕДНИ СТУДЕНТИ
Кредити | 4 | |
Теоретска настава | 16 часа | Анатомија на локомоторен и периферен нервен систем. |
Практична настава | 4 часа | Вежбање на коски и зглобови на екстремитети и труп.
Вежбање на мускули и нерви на екстремитети и труп |
Наставници | ||
Асистенти | ||
Одговорен наставник | проф. д-р Ј. Живадиновиќ |
Бодирање на активностите на студентот:
Вид на активност | Бодови | Критериуми за формирање на завршна оценка | ||||
Анатомија | Хистологија | |||||
Теоретска настава | 0.5-1 | 0.5-1 | Бодови | Оценка | ||
Практична настава | 2.5-4 | 1.5-2 | до 59 | 5 (F) | ||
Семинарска работа | 1-2 | 60-68 | 6 (E) | |||
Континуирана проверка (колоквиум) 1 – писмена | 18-30 | 12-20 | 69-76 | 7 (D) | ||
Завршен испит | Завршен тест | 18-30 | 77-84 | 8 (C) | ||
Практичен испит | 6-10 | 85-92 | 9 (B) | |||
Вкупно | 46-77 | 14-23 | ||||
Вкупно: | 60 – 100 |
Условувачки критериуми за проверка на знаење:
- За да добие потпис студентот треба да освои минимум бодови од:
– теоретска настава со редовно присаство
– практична настава со редовност и интерактивност на вежби
– да изработи семинарска работа во писмена форма на зададена тема.
- За да пристапи кон завршен испит студентот треба да има потпис од предметот и положена континуирана проверка.
- Студентот е должен да освои минимум од предвидените бодови за секој дел од завршниот испит, посебно. Во спротивно, завршниот испит се смета за неположен.
- Ако студентот не ја положил континуираната проверка, пристапува кон комплетен завршен испит кој претставува комбинација на тест од неположенита континуирана проверка и завршен испит.
Распоред и содржина на континуираната проверка, завршниот испит и семинарската работа:
ДАТА | МЕСТО | СОДРЖИНА | |||
*Колоквиум | Со завршниот испит | АМФ.1 | Локомоторен и периферен нервен систем | ||
Завршен испит | *Завршен тест | Термин одреден од деканат | АМФ.1 | Респираторен, кардиоваскуларен, дигестивен, урогенитален и централен нервен систем, жлезди со внатрешно лачење и сетилни органи | |
Практичен испит | 2-3 дена после завршниот тест | Институт | Препознавање и опис на:
– анатомските елементи на локомоторен и периферен нервен систем и – органи и анатомски елементи во состав на респираторниот, кардиоваскуларниот, дигестивниот и урогениталниот систем |
||
Семинарска работа | На зададена тема
|
Теми од функционалните системи | |||
- *За бројот и видот на прашањата од колоквиумот и завршниот тест, студентот ќе биде навреме информиран!
- Литературата и учебните помагала се објавени на www.medf.ukim.edu.mk
- Програмата за практична и теоретска настава е објавена на огласната табла на Институтот
- Студентот може да изнајмува коски и да вежба во остеолошките сали на Институтот во работно време
- На студентот овозможени му се консултации кај сите членови на Катедрата или на mail адреса од раководителот на Катедрата zivadinovikj@yahoo.com
ПРОГРАМА ЗА ТЕОРЕТСКА НАСТАВА ЗА ПРЕДМЕТОТ АНАТОМИЈА СО ХИСТОЛОГИЈА
НА ТРИГОДИШНИ СТРУЧНИ СТУДИИ – СТРУЧЕН ФИЗИОТЕРАПЕВТ
ЧАС | СОДРЖИНА |
1. | Вовед во анатомија |
2. |
Коски на горниот екстремитет
– клучна коска (clavicula) – лопатка (scapula) – рамена коска (humerus) – радиус (radius) – лакотна коска (ulna) – коски на шаката (ossa manus) |
3. |
Коски на долниот екстремитет
– карлична коска (os coxae) – коскена карлица (pelvis osseus) – бутна коска (femur) – голеница (tibia) – лисница (fibula) – коски на стапалото (ossa pedis) |
4. |
Коски на трупот
`Рбетен столб (columna vertebralis) – прешлени (vertebrae) – крстна коска (os sacrum) – опашна коска (os coccygis) – рбетен столб во целина – градна коска (sternum) – ребра (costae) – граден кош во целина |
5. |
Коски на главата
Коски на черепот (ossa cranii) – челна коска (os frontale) – ситеста коска (os ethmoidale) – клинеста коска (os sphenoidale) – тилна коска (os occipitale) – темена коска (os parietale) – слепоочна коска (os temporale) |
6. |
Коски на главата
– Коски на лицето (ossa faciei) – Череп како целина |
7. | Коски на главата
– Краниофацијални јами |
8. | Зглобови на горниот екстремитет
– рамен зглоб (art. humeri) – зглоб на лактот (art. cubiti) – зглобови на шаката (artt. manus) |
9. | Зглобови на долниот екстремитет
– зглоб на колкот (art. coxae) – зглоб на коленото (art. genus) – зглобови на стапалото (artt. pedis) |
10. | Зглобови на главата и вратот
Зглобови на `рбетниот столб |
11. | Мускули на главата
– Мускули кои го менуваат изразот на лицето – Мускули кои ја движат мандибулата |
12. | Мускули на вратот |
13. | Мускули на горниот екстремитет – поделба
– Мускули кои го движат рамениот појас |
14. | Мускули на горниот екстремитет
– мускули кои го движат зглобот на лактот |
15. |
Мускули на горниот екстремитет
– мускули кои ги движат рачниот зглоб и зглобовите на шаката – Фасции на рака |
16. |
Мускули на долниот екстремитет
– мускули карлица и нога – поделба – мускули кои овозможуваат движења во зглобот на колкот |
17. |
Мускули на долниот екстремитет
– мускули кои овозможуваат движења во зглобот на коленото – мускули кои овозможуваат движења во скочниот зглоб и зглобовите на стапалото – Фасции на нога |
18. | Мускули на долниот екстремитет
– мускули кои овозможуваат движења во скочниот зглоб и зглобовите на стапалото Фасции на нога |
19. |
Мускули на трупот
– Мускули на ѕидовите на стомакот – Мускули на карлица – Мускули кои овозможуваат вдишување |
20. |
Слаби места на стомачните ѕидови
– слаби места на предно-надворешниот стомачен ѕид – слаби места на задниот стомачен ѕид Мускули кои овозможуваат издишување Фасции на трупот |
21. |
Неврологија – општ дел
Периферен нервен систем Черепни или капитални нерви Рбетни или спинални нерви – вратен нервен сплет (plexus cervicalis) |
22. |
Периферен нервен систем
Рбетни или спинални нерви – рамен нервен сплет (plexus brachialis) – меѓуребрени нерви (nn. intercostales) |
23. |
Периферен нервен систем
– слабински нервен сплет (plexus lumbalis) – крстен нервен сплет (plexus sacralis) – карличен нервен сплет (plexus pudendus) – тртичен нервен сплет (plexus coccygeus) Автономен нервен систем |
24. |
Респираторен систем
– горни дишни патишта – долни дишни патишта |
25. |
Респираторен систем
– бели дробови (pulmones) – плевра (pleura |
26. |
Кардиоваскуларен систем
– срце (cor) – срцево кесе (pericardium) |
27. |
Кардиоваскуларен систем
Систем на крвни садови – мал крвоток – голем крвоток – систем на артериски крвни садови – систем на венски крвни садови |
28. |
Дигестивен систем
– усна празнина (cavum oris) – голтник (pharynx) – хранопровод (esophagus) |
29. |
Дигестивен сѕстем
– желудник (gaster) – тенко црево (intestinum tenuae) – дебело црево (intestinum crassum) |
30. |
Дигестивен систем
– црн дроб (hepar) и жолчни патишта – панкреас (pancreas) – слезина (lien) |
31. |
Урогенитален систем
– бубрег (ren) |
32. |
Урогенитален систем
– изводни уринарни патишта на бубрегот – уретер (ureter) – мочен меур (vesica urinaria) – уретра (urethra) Урогенитален систем – внатрешни женски и машки полови органи |
33. | Жлезди со внатрешно лачење
|
34. |
Сетилни органи
– орган за вид (organum visus) |
35. |
Сетилни органи
– орган за слух и рамнотежа (organum vestibulocochleare) – орган за допир |
36. |
Централен нервен систем
– поделба на централниот нервен систем `Рбетен мозок (medulla spinalis) Мозочно стебло (truncus cerebri): – продолжен мозок (medulla oblongata) – мост (pons) |
37. |
Централен нервен систем
– среден мозок (mesencephalon Мал мозок (cerebellum) Меѓумозок (diencephalon) |
38. |
Централен нервен систем
Завршен мозок (telencephalon) |
39. |
Централен нервен систем
Патишта на централниот нервен систем – моторни патишта – сензитивни патишта – сензорни патишта |
40. |
Централен нервен систем
Мозочници (meninges) Мозочни комори Крвни садови на централниот нервен систем |
ПРОГРАМА ЗА ПРАКТИЧНА НАСТАВА
1.
Вовед во анатомија
Коски на горниот екстремитет
– клучна коска (clavicula)
– лопатка (scapula)
– рамена коска (humerus)
– радиус (radius)
– лакотна коска (ulna)
– коски на шаката (ossa manus)
Зглобови на горниот екстремитет
– зглобови на рамениот појас
– рамен зглоб (art. humeri)
– зглоб на лактот (art. cubiti)
– зглобови на коските од подлактот
– зглобови на шаката (artt. manus)
2.
Коски на долниот екстремитет
– карлична коска (os coxae)
– карлица (pelvis osseus)
– бутна коска (femur)
– чашка (patella)
– голеница (tibia)
– лисница (fibula)
– коски на стапалото (ossa pedis)
Зглобови на долниот екстремитет
– зглобови на карлицата
– зглоб на колкот (art. coxae)
– зглоб на коленото (art. genus)
– зглобови на коските од потколеницата
– зглобови на стапалото (artt. pedis)
3.
Коски на трупот
Рбетен столб (columna vertebralis)
– прешлени (vertebrae)
– крстна коска (os sacrum)
– опашна коска (os coccygis)
– рбетен столб во целина
Коски на градниот кош
– градна коска (sternum)
– ребра (costae)
– граден кош во целина
Зглобови на трупот
– зглобови на рбетниот столб
– зглобови на градниот кош
4.
Коски на главата
Коски на черепот (ossa cranii)
Коски на лицето (ossa faciei)
Зглобови на главата и вратот
– виличен зглоб (art. temporomandibularis)
– горен зглоб на главата (art. atlantooccipitalis)
– долен зглоб на главата (art. atlantoaxialis mediana et lateralis)
– окципитоаксијален спој (syndesmosis occipitoaxialis)
5.
Мускули на горниот екстремитет
– мускули на рамото
– мускули на надлактот
– мускули на подлактот
– мускули на шаката
Нерви на горниот екстремитет
– рамен нервен сплет (plexus brachialis)
6.
Мускули на долниот екстремитет
– мускули на колкот
– мускули на натколеницата
– мускули на потколеницата
– мускули на стапалото
Нерви на долниот екстремитет
– слабински нервен сплет (plexus lumbalis)
– крстен нервен сплет (plexus sacralis)
7.
Мускули на трупот
– мускули на ѕидовите на градниот кош
– мускули на ѕидовите на стомакот
– слаби места на ѕидовите на стомакот
– мускули на карлицата
Мускули на главата
– површински мускули на глава
– длабоки мускули на глава
Мускули на вратот
– мускули на предна страна на вратот
– мускули на задна страна на вратот
Нерви на трупот и главата
– меѓуребрени нерви (nn. intercostales)
– карличен нервен сплет (plexus pudendus)
– тртичен нервен сплет (plexus coccygeus)
– вратен нервен сплет (plexus cervicalis)
II КОЛОКВИУМСКА НЕДЕЛА Колоквиум од Анатомија со хистологија:
Локомоторен и периферен нервен систем
8.
Топографска анатомија на граден кош
– респираторен систем
– кардиоваскуларен систем
9.
Топографска анатомија на стомак
– дигестивен систем
10.
Топографска анатомија на стомак и карлица
– урогенитален систем
1. | Наслов на наставниот предмет | АНАТОМИЈА СО ХИСТОЛОГИЈА | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
2. | Код | СФ-116 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
3. | Студиска програма | Тригодишни стручни студии за дипломиран физиотерапевт | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
4. | Организатор на студиската програма (единица, односно институт, катедра, оддел) | УКИМ – Медицински факултет
Катедра за анатомија, Катедра за хистологија |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
5. | Степен на образование (прв односно втор циклус) | Интегриран циклус | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
6.
|
Академска година/семестар | Прва/I | 7. | Број на ЕКТС кредити | 4 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
8. | Наставник | Раководител на катедрата за анатомија
проф. д-р Ј. Живадиновиќ*, Катедра за хистологија проф. д-р Грацилија Кировска *наставата ја изведуваат сите членови на катедрата |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
9. | Предуслови за запишување на предметот | нема | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
10. | Цели на предметната програма:
· Запознавање на анатомијата како природна, морфолошка наука и нејзиното значење во медицината. · Осознавање на основната макроскопска градба на човечкото тело · Изучување на анатомија на локомоторен и периферен нервен систем · Изучување на анатомија на останатите функционални системи · Осознавање на микроскопската градба на човечките органи и ткива · Изучување на топографија на екстремитети · Изучување на топографијата на граден кош, стомак и карлица · Употреба на стручна терминологија |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
11. | Содржина на предметната програма:
Теоретска настава: Анатомија (40 часа) · Вовед во анатомијата, анатомска номенклатура · Анатомија на локомоторен систем: – коски, зглобови и мускули на горен и долен екстремитет, труп и глава · Анатомија на периферен нервен систем: · Анатомија на останатите функционални системи: – респираторен систем – кардиоваскуларен систем – дигестивен систем – урогенитален систем – централен нервен систем · Жлезди со внатрешно лачење · Сетилни органи Хистологија (10 часа) · Структурни карактеристики на еукариотските клетки · Структурни карактеристики на ткивата · Хистолошка грдба на одредени органски системи (кардиоваскуларен, респираторен,уринарен, дигестивен и имунолошки систем) Практична настава: Анатомија (10 часа) · Вежбање на коски, зглобови и мускули на горен, долен екстремитет, труп и глава · Топографска анатомија на екстремитети · Топографска анатомија на граден кош, стомак и карлица Хистологија (5 часа) · Опсервација на хистолошки препарати на ткива и органи со користење на слајдови и/или микроскоп |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
12. | Методи на учење: Интерактивни предавања, вежби, семинари | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
13. | Вкупен расположив фонд на време | 120 часови | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
14. | Распределба на распложивото време | 65 часови предавања и вежби
55 часови домашно учење |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
15. | Форми на наставните активности | 15.1. | Предавања-теоретска настава | 50 часови | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
15.2. | Вежби,
Семинари |
15 часови | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
16. | Други форми на активности | 16.1. | Пракса | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
16.2. | Самостојни задачи | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
16.3. | Домашно учење | 55 часови | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
17. | Начин на оценување бодови | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
17.1 | Континуирани проверки | Континуирани проверки (колоквиуми)
– 2 писмени: 1. Анатомија: локомоторен и периферен нервен систем бодови 18 – 30 2.Хистологија: хистолошка градба на клетка, ткива и органи бодови 12 – 20
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
17.2 | Завршен испит | Анатомија:
мин.-макс. *Писмен дел бодови 18 – 30 **Практичен дел бодови 6 – 10
*Писмениот дел од завршниот испит го опфаќа материјалот од респираторен, кардиоваскуларен, дигестивен, урогенитален, централен нервен систем, жлезди со внатрешно лачење и сетилни органи. **Практичниот дел од завршниот испит опфаќа: – препознавање и опис на анатомските елементи во состав на локомоторниот и периферниот нервен систем на изолирани коски и зглобови и на кадавери; – препознавање и опис на органи и анатомски елементи во состав на респираторниот, кардиоваскуларниот, дигестивниот и урогениталниот систем на фиксирани препарати и кадавери. Студентот е должен да освои минимум од предвидените бодови за секој дел одзавршниот испит, посебно, за да можат да му бидат впишани бодовите за завршниот испит. Во спротивно,завршниот испитсе смета за неположен. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
17.3 | Семинарска работа/проект (презентација: усмена) | Анатомија
мин.-макс. бодови 1 – 2 |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
17.4 | Активно учество | мин.-макс.
Теоретска настава бодови 1 – 2 Практична настава бодови 4 – 6 |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
18. | Критериуми за оценување (бодови/оценка)
|
до 59 бода | 5 (пет) F | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
од 60 до 68 бода | 6 (шест) E | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
од 69 до 76 бода | 7 (седум) D | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
од 77 до 84 бода | 8 (осум) C | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
од 85 до 92 бода | 9 (девет) B | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
од 93 до 100 бода | 10 (десет) A | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
19. | Услов за потпис и полагање на завршен испит | За да добие потпис, студентот треба да освои минимум бодови од посета на теоретска и практична настава, како и изработка на семинарска работа
За да пристапи на завршен испит , студентот треба да ги положи континуираните проверки. Доколку проверките не се положена во предвидената колоквиумска недела, студентот пристапува кон комплетен завршен испит кој претставува комбинација од тест од неположените проверки и завршен испит. Оценката за предметот се формира според табелата на оценки, а врз основа на збирот на бодовите од сите активности, континуираните проверки и завршниот испит.
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
20. | Јазик на кој се изведува наставата | Македонски | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
21. | Метод на следење на квалитетот на наставата | Студентска анонимна евалуација за предметот, наставниците и соработниците кои учествуваат во изведувањето на наставата. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
22. | Литература | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
22.1. | Задолжителна литература | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
1. | Лазарова Д, Зафирова Б, Јурковиќ Д, Чадиковска Е, Бојаџиева Стојаноска Б, Додевски А, Трпковска Б. Анатомија на човекот. Скопје: УКИМ, Медицински факултет; 2016. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
2. | Кироска Г. Хистологија – скрипта за студентите на ТСС, Скопје 2009 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
22.2. | Дополнителна литература | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
1. | Анатомски атлас | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
2. | Добрила Тосовска-Лазарова, Наташа Јаневска-Наќева, Марија Папазова, Ники Матвеева, Јулија Живадиновиќ. Анатомија на човекот – прв дел. Универзитет “Св. Кирил и Методиј”, Медицински факултет, Скопје, 2013. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
3. | Добрила Тосовска-Лазарова, Наташа Јаневска-Наќева, Марија Папазова, Ники Матвеева, Јулија Живадиновиќ. Анатомија на човекот – втор дел. Универзитет “Св. Кирил и Методиј”, Медицински факултет, Скопје, 2012. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
4. | Папазова М, Лазарова Д, Живадиновиќ Ј. Периферен нервен систем – клиничка анатомија. Скопје: МАРИВ-С; 2009. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
5. | Папазова М, Лазарова Д, Живадиновиќ Ј. Васкуларизација на мозокот. Скопје: УКИМ, Медицински факултет; 2010. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||