1. | Наслов на наставниот предмет | АНАТОМИЈА | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
2. | Код | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
3. | Студиска програма | Тригодишни стручни студии | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
4. | Организатор на студиската програма (единица, односно институт, катедра, оддел) | УКИМ – Медицински факултет
Катедра за анатомија |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
5. | Степен на образование (прв односно втор циклус) | Прв циклус | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
6.
|
Академска година/семестар
|
Прва/I | 7. | Број на ЕКТС кредити | 6 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||
8. | Наставник | Раководител на катедрата за анатомија
проф. д-р Ј. Живадиновиќ, *наставата ја изведуваат сите членови на катедрата |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
9. | Предуслови за запишување на предметот | нема | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
10. | Цели на предметната програма:
· Запознавање на анатомијата како природна, морфолошка наука и нејзиното значење во медицината. · Осознавање на основната макроскопска градба на човечкото тело · Изучување на анатомија на функционалните системи · Изучување на топографија на екстремитети · Изучување на топографија на граден кош, стомак и карлица · Изучување на топографија на глава, врат · Изучување на анатомија на сетила, централен и периферен нервен систем · Употреба на стручна терминологија |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
11. | Содржина на предметната програма:
Теоретска настава: Анатомија 15 часа · Вовед во анатомија, анатомска номенклатура · Општа анатомија: вовед во остеологија, синдезмологија, миологија, ангиологија и неврологија. · Анатомија на функционални системи: – локомоторен систем – периферен нервен систем – респираторен систем – кардиоваскуларен систем – дигестивен систем – урогенитален систем – централен нервен систем и сетила – ендокрин систем
Практична настава: Анатомија 30 часа · Вежбање на одделни коски, зглобови и мускули на горен, долен екстремитет, труп и глава · Топографска анатомија на горен и долен екстремитет · Топографска анатомија на граден кош, стомак и карлица · Топографска анатомија на глава и врат
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
12. | Методи на учење: Интерактивни предавања, вежби, семинари | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
13. | Вкупен расположив фонд на време | 162 часови | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
14. | Распределба на распложивото време | 45 часови предавања и вежби
117 часови домашно учење, подготовка за колоквиум, испит, семинари |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
15. | Форми на наставните активности | 15.1. | Предавања-теоретска настава | 15 часови | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
15.2. | Вежби,
Семинари |
30 часови | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
16. | Други форми на активности | 16.1. | Пракса | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
16.2. | Самостојни задачи | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
16.3. | Домашно учење | 117 часови | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
17. | Начин на оценување бодови | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
17.1 | Континуирани проверки | мин.-макс. бодови 24 – 40
Континуирана проверка (колоквиум) – 1 писмена: 1. локомоторен, респираторен, кардиоваскуларен и периферен нервен систем
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
17.2 | Завршен испит | Анатомија:
мин.-макс. *Писмен дел бодови 24 – 40 **Практичен дел бодови 6 – 10
*Писмениот дел од завршниот испит го опфаќа материјалот од дигестивен, урогенитален, централен нервен систем, жлезди со внатрешно лачење и сетилни органи. **Практичниот дел од завршниот испит опфаќа: – препознавање и опис на анатомските елементи во состав на локомоторниот и периферниот нервен систем на изолирани коски и зглобови и на кадавери; – препознавање и опис на органи и анатомски елементи во состав на респираторниот, кардиоваскуларниот, дигестивниот и урогениталниот систем на фиксирани препарати и кадавери. Студентот е должен да освои минимум од предвидените бодови за секој дел одзавршниот испит, посебно, за да можат да му бидат впишани бодовите за завршниот испит. Во спротивно,завршниот испитсе смета за неположен.
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
17.3 | Семинарска работа/проект (презентација: усмена) | Анатомија
мин.-макс. бодови 1 – 2 |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
17.4 | Активно учество | мин.-макс.
Теоретска настава бодови 1- 2 Практична настава бодови 4 – 6 |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
18. | Критериуми за оценување (бодови/оценка)
|
до 59 бода | 5 (пет) F | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
од 60 до 68 бода | 6 (шест) E | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
од 69 до 76 бода | 7 (седум) D | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
од 77 до 84 бода | 8 (осум) C | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
од 85 до 92 бода | 9 (девет) B | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
од 93 до 100 бода | 10 (десет) A | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
19. | Услов за потпис и полагање на завршен испит | За да добие потпис, студентот треба да освои минимум бодови од посета на теоретска и практична настава, како и изработка на семинарска работа
За да пристапи на завршен испит, студентот треба да ја положи континуираната проверка. Доколку проверката не е положена во предвидената колоквиумска недела, студентот пристапува кон комплетен завршен испит кој претставува комбинација од тест од неположените проверки и завршен испит.
Оценката за предметот се формира според табелата на оценки, а врз основа на збирот на бодовите од сите активности, континуираните проверки и завршниот испит.
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
20. | Јазик на кој се изведува наставата | Македонски | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
21. | Метод на следење на квалитетот на наставата | Студентска анонимна евалуација за предметот, наставниците и соработниците кои учествуваат во изведувањето на наставата. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
22. | Литература | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
22.1. | Задолжителна литература | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
1.
|
Лазарова Д, Зафирова Б, Јурковиќ Д, Чадиковска Е, Бојаџиева Стојаноска Б, Додевски А, Трпковска Б. Анатомија на човекот. Скопје: УКИМ, Медицински факултет; 2016. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
22.2. | Дополнителна литература | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
1. | Анатомски атлас | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
ПРОГРАМА
ЗА ТЕОРЕТСКА НАСТАВА ЗА ПРЕДМЕТОТ АНАТОМИЈА
ЧАС | СОДРЖИНА |
09.11.2020 |
Вовед во анатомија, анатомска номенклатура Општа анатомија: вовед во остеологија, синдезмологија,миологија,ангиологија и неврологија |
10.11.2020 |
Анатомија на функционални системи – Локомоторен систем – Систем на коски |
11.11.2020 |
Анатомија на функционални системи – Локомоторен систем – Систем на зглобови и мускули |
12.11.2020 |
Анатомија на функционални системи – Респираторен систем |
13.11.2020 |
Анатомија на функционални системи – Кардиоваскуларен систем – Срце – Крвни садови и лимфен систем |
23.11.2020 |
Анатомија на функционални системи Дигестивен систем |
24.11.2020 |
Анатомија на функционални системи – Уринарен систем |
25.11.2020 |
–
Анатомија на функционални системи – Генитален систем |
26.11.2020 |
Анатомија на функционални системи
– Нервен систем – Периферен нервен систем – Централен нервен систем |
27.11.2020 |
Анатомија на функционални системи
– Ендокрин систем |